2011-03-29

Längesen jag skrev här..

Itisdags var det agilityträning med min lilla Pudel. I början var han lite "konstig". Han stannade i tunnlarna, alltså precis vid öppningen för att komma ut. Fick locka ut honom.
Gick runt på olika stationer med lite hinder, och sånt.
Han var riktigt duktig, tills.. vi kom till den sista stationen. Då var det lydnadshundar nära så Hampe stack dit istället.. Skrek och gick efter honom för han skulle stanna. Men han blir som blockerad i huvudet och struntar i hur mycket jag skriker. I den vevan då han gick där så kommer det en bil på vägen som Hampe genast ska börja jaga. (innanför det staketet, men tillslut tar staketet slut) Jag såg hur han sprang  och jag trodde först att han skulle komma till mig i och med jag blev sur och skrek men han fortsatte springa. Så jag började springa för mitt liv. Jag skrek så min hals började verka.. Efter en springsträcka stannade Hampe. Jag blev så glad att han inte hann ut på vägen. Har aldrig varit så rädd som då känns det som..
Men efter hans jagande av bilden gick träningen hur bra som helst, allt gick bara framåt och fort.
Är hel nöjd.


Hampe när han blev 1år. Hundkakor och allt ;)
Bortskämda lilla hund <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0