Träning i solskenet

Hej :)

Har varit på My One med mamma och Hampe idag! Det är en affär för er som missat det!
Väl där köpte vi ett back on track täcke till Hampe. För nu när agilityn börjar och tävlingarna vi ska ut på så måste hans leder och muskler vara i fin form. För lederna och musklerna tar mycket skada vid hoppen och alla de andra momenten inom just agility. Ett bra köp!

Back on Tracks led- och muskelskydd är alla tillverkade i funktionstextilier med värmereflekterande egenskaper. Textilien är en synergi mellan gammal kinesisk erfarenhet och modern vetenskaplig textilteknologi. Vid framställningen av polyester- eller polypropylentrådarna smälts keramiska partiklar in i trådarna. Egenskapen hos de keramiska partiklarna är att när de blivit uppvärmda av kroppsvärmen utstrålar keramiken en värme som träffar kroppen. Värmen som på detta sätt återreflekteras är en långvågig värmestrålning vilken är detsamma som långvågig infraröd strålning.
Det är väl belagt och dokumenterat att långvågig infraröd värmestrålning ökar blodcirkulationen. Den ökande blodcirkulationen i vävnaderna luckrar upp muskelspänningar och bidrar till ökad prestationsförmåga. Ett viktigt användningsområde är den skadeförebyggande effekt man får när skydden används inför träning och tävling.

Lånad text av denna sida :
http://www.backontrack.com/se/sa-fungerar-back-on-track/

Efter detta åkte vi till Malmö brukshundsklubb, klubben där jag tränar. Vi skulle köra lite agility med honom. De hinder som stod framme var däcket, vanliga hinder och slalom-pinnarna. Han har fått in tekniken på slalomen, är så stolt över honom. Har alltså innan haft problem med just det då han tyckt det var tråkigt och sprungit iväg eller stannat och tittat på mig. Nu har vi hittat knepet för att han ska fixa slalomen. När han ska till mig efter han gått från mig vid pinnarna alltså, klappar jag med handen. Han ser då detta som positivt.
Är rikitgt stolt över honom. Nu är det bara platten som ska sitta ordentligt innan vi ska ut på tävlingar.
Var riktigt härligt att träna idag i solskenet med en glad och positiv hund som visar att han verkligen kan! :)
Vi ska visa att vi kan, vi ska bli bättre an bra alltså bäst - jag älskar min agilitypudel!

- Min hund f ö r g y l l e r min dag


bild sen pudelträff då vi var inne på en bana med massa "läskiga"
saker. Ja miljöträning. Skriver mer om det sen.
Men så här glad var min Hampe idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0