Träning!

I tisdags var det agilityträning i en sk. "Träningsgrupp". Började inne med att prata om vad vi hade för önskemål om vad vi ville göra. Kom dock inte med några pga. att jag vet inte vad man gör i denna grupp. De önskade avancerade saker som jag och Hampe aldrig tidigare gjort, men vi ska fixa det!

Gick ut och hämtade en fin Hampe i bilen och träningen startade. Man gick två och två, fyra om man räknar med sin hund, runt i olika stationer. De flesta var relativt enkla för Hampe, men en var svårare än de andra. Den gick ut på att hunden först skulle hoppa genom däcket, sen in i en tunnel under aet och jag skulle stanna på andra sidan så han "sprang ifrån mig". Sen skulle han tillbaka i en annan tunnel på kommando under aet medan jag fortfarande stod kvar. Sen upp på aet och sen in i tunnlarna och igenom däcket sen. Denna var svår för mig och Hampe därför att vi har inte tränat på att skicka ifrån mig honom så mycket som denna station krävde. Men han klarade det! Så är en mycket stolt matte. :)

Sen är det ju den här "hemska" platten kvar ju. Fick hålla upp den lite så han skulle våga sig igenom, men en gång vågade han helt utan hjälp från min sida att lyfta upp den. 

Sen var det fika och rast för hundarna. 
Efter fikat blev det springa bana. Märkte på Hampe att han var trött ju, men han orkade. Duktig pojke. 

Denna träningsgrupp är avancerad, i och med jag och Hampe endast gått två kurser; nybörjar - och fortsättningsgrupp, då kan jag säga att det var något att bita i. Men vi hängde med bra tyckte jag!

Har redan bestämt en tävling som är i Juli. Då ska vi åka upp till Karlskrona på två dagars tävling och sova över i stuga upe med klubben och sånt trevligt! :) Ska bli riktigt kul, men tävlingar innan ska det bli. För idag är Hampe EXAKT 18 månader och får därför börja tävla honom! :)


Älskar min agilityhund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0