Crazy pudel efter bad!

Hej!

Var ju somsagt och tr'nade lite agility idag med Hampe i det fina vädert.
Hinderna var inte i inhängnaden utan ute på gräsplätten. UNgefär alla hinder var framme förutom platten, men den klarade vi oss utan ändå!
Hampe var ycket positiv till att få gå på stprfavoriten - "BOMMEN". Han verkligen älskar att springa på den.
Slalomen satt där! Han har tekniken, nu är det bara farten som ska upp. Är så stolt över hans utveckling. Han har mognat i alla sätt och vis!

När vi kände oss nöjda gick vi lite på fältet och jag tränade lite lydnad med honom. Skulle köra inkallning och på mitt i mellan oss skulle han stanna och sitta plus ligga och därefter komma till mig. Duktig som han var klarade han det. Har även haft svårt på lydnaden att få honom att stanna halvvägs. Känns som allt sitter men jag ska ju inte ropa "Hej" än, för vem vet om det kommer ett bakslag?

När vi kom hem blev det klippning av hans hårliga nos. Han blev fin tillslut, haha. Efter det blev det ett bad som verkligen behövdes för han. Sen var det fönen på och borstarna fram. Tar sin tid att få den pälsen torr i och med han har så mycket. Ska boka tid föör klippning till Hampe, vill ha bort pälsen på han nu.

Här får ni en film på slalomen, är så stolt över min pojke :')
Den andra filmen är när han är en crazy pudel efter bad!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0